Quand nous avons été mandaté pour les 10 ans du festival Electron 2013, c’est pas vraiment comme si on avait hésité un instant ou grommelé quoique ce soit… En fait, s’occuper de la scénographie dans la salle du ZOO pour cette occasion, c’était plutôt total content, voire touché-honoré, et les idées sont venues facile… Inspiré de notre « deltawing » en mode géant, mixée avec une esthétique « transformer », nous avons monté la structure en 2 jours, le tout construit en forex et en bois MDF.

Les ailes étaient fin prêtes à porter les lumières de 6 projecteurs: 2 fois 7000 lumens et 4 fois 3000 destinés à foudroyer les épines dorsales. Notre plan 3D de la structure était envoyé un mois avant à chaque Vj. On remercie au passage Marco Kekic venu en extra, ainsi que l’équipe technique de l’Usine, du ZOO principalement.

Hired for the 2013 Electron Festival’s 10-year anniversary, a renowned European event, we were in charge of the scenography of the ZOO room, at “L’Usine”, one of Geneva’s most popular venues.The structure was built based on room plans provided by the festival. Initially designed on SketchUp, it allowed us to work down to a centimetre precision. Put together in two days, it was built of Forex foam plates, MDF (Medium Density Fibreboard) wood and assembled on Pro Lite aluminium girders. The lights were built directly into them, beaming to the room and to the boards from the back. To get an idea of the dimensions, the “wings” were around 9 metres long by 1 metre high and the the back measured 4 metres.

In order to overcome the constraints of the space, we gave our video loops a particular format of 720X1280, taking advantage of the precious HAP codec. Familiar with the VDMX software for a long time, and addicted to the audio analysis quality which allows remarkable feat, we linked the whole to Quartz Composer, which provides a great level of synchronicity. In VDMX, a 4-layer composition led to a 3072X768 output, cut in MadMapper, and distributed on a TripleHead. From this, we sent everything on a video matrix with the help of 6 projectors, 2 of 7000 lumens and 4 of 3000 lumens.


INSTALLATION

  • Scenography & Visuals: STUDIO CORIUM
  • Lighting Setup: Alex
  • Laser Extra: Marco Kekic

FILM

  • Film Production: Electron Festival, Studio Corium
  • Sneak Peak direction: Cat Baroni
  • Making Of Direction, Camera & Editing: Linda Cavaliero (dustwater.com)
  • Additional Images: Jessica Champlaine
  • Music: Mimetic / « Sang Numérique »/ Album: « Where we will never go »